1 Aralık 2010 Çarşamba

Diana Taurasi Röportajı !!!

F.Bahçe'nin 'Dişi Kobe'si AKŞAM'a konuştu. Jordan'a nasıl meydan okuduğunu anlattı: 'İmza için kampta yanına gittiğimde, 'Çok iyi olduğunu duydum' dedi ben de ona 'Kendine güveniyorsan bire bir maç yapalım' karşılığını verdim. Zaten Magic'le de maç yapmıştım.'

erkeksenicWNBA yıldızı 'Diana Taurasi' F.Bahçe formasıyla Türkiye'yi de sallıyor. Babası İtalyan, annesi Arjantinli. Taurasiler, 1978'de ABD'ye göç etmiş. Diana 7 yaşına gelince, onu spora yönlendirmişler. Sporda çok başarılı olan Diana, babasının da tavsiyesi ile basketbolda karar kılmış. ABD'de Bush dahil bir çok ünlü devlet ve spor adamın fotoğraf çektirdiği Taurasi ile keyifli bir sohbet yaptık:

İlk basketini hatırlıyor musun?
Evimizin duvarındaki potaya tabii. Çocukluğumda da sadece basketbol oynardım. Sadece basketbola odaklandım. Topla yatıp, topla kalkıyordum. Odamda bile top sektirirdim. Bazen annem, gürültüden dayanamaz hale gelir -Kızım yeter, kafamız şişti- diye sitem ederdi.'

Bir de Michael Jordan 'la ilginç bir anınız var...
Evet... Evet... Maçlarda 50 küsür sayılar attığım ve 3047 sayıya ulaştığım. Santa Barbara'da bir basketbol kampına katıldım. Orada, Michael Jordan'la tanıştım. Rüya gibiydi! İmza için yanına gittiğimde, Jordan, 'Oldukça iyi olduğunu duydum' deyince 'Hadi, dışarı çıkıp, oynayalım. Gözlerinle gör' dedim. Zaten, öğrenciyken idolüm olan Magic Johnson ile karşılıklı maç yapma fırsatı da bulmuştum. O yıllarda bile, kendime güvenirdim.

Artık İstanbul'dasın. Neden Fenerbahçe?
5 yıldır Rusya'daydım. Hem ülke, hem takım olarak, değişiklik yapmak istedim. F.Bahçe en iyisiydi. Yıllarca F.Bahçe'de oynamış, takım arkadaşım Pondexter'dan F.Bahçe ve taraftarının methini çok duydum. İstanbul'da harika günler geçirdiğini, hep anlatırdı. Bu yüzden, F.Bahçe'yi tercih ettim. Yaşantıma yeni bir renk geldi. Mutluyum.

İstanbul'da nasıl yaşıyorsun? Alışabildin mi? İnsanlara, yemeklere falan...
Alışmak mı? Hiç yadırgamadım. Süper yaşıyorum. Burada hayat var. Enerji var. Yemeklere gelince... Türk tatlıları beni mest ediyor.

En çok hangi tatlıyı seviyorsun?
Baklava maklava... Ama 'Künefe'ye bayılıyorum. Yedikçe, yiyesim geliyor. Doyamıyorum. Türk tatlıları, inanılmaz enerji deposu. Yiyorsun, sanki doping yapıyorsun. Daha yoğun idman yapıyorsun.

Sizin gelmenizle F.Bahçe'nin hedefleri daha da büyüdü?
F.Bahçe'yi Eurolig'in zirvesinde görmek istiyorum. Çok iyi bir takımımız var. Takım arkadaşlarım, Türk ve yabancı, hepsi birer yıldız. Bu yıl önce, final-four'a hedefliyoruz. Başarırsak, F.Bahçe'ye bir ilk yaşatacağız. Final-Four'a kalırsak da, şampiyonluğa odaklanacağız.

Siz her zaman şampiyonluklara alışkın bir sporcusunuz?
Evet şampiyonluklara alışkanlığım var. Artık heyecanlandırmıyor beni. Ancak F.Bahçe forması ile böyle bir başarıya ulaşmak, heyecanlandırabilir.

Galatasaray maçında çok iyi değildiniz. Oysa en önemli maç oydu?
Evet o maçta hep taraftarımızın itibarını düşündük. Elimizden geleni yaptık. Ancak oraya gelene kadar oynadığımız zor maçların da etkisi oldu. Ondan önceki maçı Rusya'da -10 derecede oynadık. Değişiklik etkiledi.

NBA'de 2 şampiyonluğun var?
Evet yazları WNBA'de de oynuyorum. En çok şampiyonluğu orada yaşamak istiyorum. Bu alanda bir rekor kırmak istiyorum. Henüz yaşım 28. Bu tempoya alıştım. Bana yorgunluk vermiyor.

Ödülleri ve onurları
2004-WNBA Yılın çaylağı
2005-WNBA All-Star
2006-WNBA All-Star
2006-WNBA Peak Performer
2007-WNBA All-Star
2008-WNBA En iyi oyuncu
2009-WNBA En iyi oyuncu
2009-WNBA All-Star
2009-WNBA MVP
2009-WNBA finalleri MVP
2010-All-WNBA
Euroleague şampiyonluğu 2007, 2008, 2009, 2010
Euroleague MVP 2009, 2010

AVNİ BAŞOĞLU - AKŞAM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder